mandag 7. august 2017

Jordbær i Annehagen


Endelig !


Da jeg tok vekk den svære jordhaugen som plommetreet var plantet oppå, måtte jeg lage denne svære "tønna" for at det fortsatt skulle kunne stå der.


Så plantet jeg noen jordbærplanter oppi den


Og i år er det bare å høste :) 

Har bare 10 planter og det har blitt en liten skål til meg hver dag nå som solen har skint. Men jeg skal fylle ut tønna med flere planter og avleggere er det nok av. 

Tønna fungerer fint for en som ikke har helsa helt i orden, for høyden gjør at det er enkelt å luke ugress. Men jeg tenkte å legge duk el plast med tiden. 

Greit er det å gå rundt den å plukke bær også.


Jeg fikk litt konkurranse fra fuglene så bærnettet måtte frem og over, så nå får jeg ha de store gode bærene helt for meg selv 

1 kommentar:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Så smart å gjøre det sånn med den kanten. Her har det ikke vært mye jordbær å høste i år, de ble modne akkurat da vi var på ferie og det var det.
Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg fra fruhaldshage