lørdag 23. april 2016

Men jeg venter......

....på våren og på bedre tider må jeg har litt å holde på med innimellom. Ting jeg kan pusle med fra godstolen og litt til :)


 Igår var jeg endelig med på "runden", tror det må være over 2-3 uker siden sist. Og runden når jeg er med er å kjøre ned til havna og å se til at Sjarken vår og MKr Nesnakroken har det greit.

Og alt så greit ut ombord i båtene, men på den lille turen ut på moloen og på brygga til Nesnakroken hadde vi flere snøbyger som kom inn fra havet. Skikkelig kaldt og surt aprilvær.

Venter veldig på varmen slik at man kan sette seg ut på formiddagen å nyte kaffien i gyngestolen på terrassen. Og håper også at med sol og varme skal formen komme seg litt for dette har vært en tøff vinter for meg.



 Men også fra godstolen og sofakroken pusler jeg litt håndarbeid når jeg ikke klarer å være på systua. Akkurat nå har jeg et par sokker på de tynne pinnene.



 Mariustøfler har jeg nettopp hatt på de tykke pinnene


De ble ferdige her en dag og har hatt seg entur i maskinen til toving. Men tror jeg må sende de gjennom en gang til. Skaftet er akkurat passe stort men de ble litt store i foten. Så eg får tove de litt til og strekke skaftet så de ikke blir for trange der.


 Så fikk jeg så veldig lyst til å brodere, mest for å avlaste strikkearmene og skuldrene.Så jeg bestilte noen korsstingsbroderi. Men jeg så ikke så nøye på størrelsen på Aidaen, så det ble litt bom der. 5.4 ruter pr cm er litt smått for mine øyne. Men i dagslys og i små økter går det sakte fremover.


På syfronten er det dette jeg gjør. Målet for uka er alltid å komme meg avgårde på syonsdagene med Lappekjerringene. Så nå har jeg en sytrillebag stående pakket kun til onsdagsbruk, der alt er klart. Den lille reisesymaskinen og masse tøyrester. Syr på papir som er en veldig grei måte å sy rester på for da slipper jeg å finskjære hver bit før den sys på.

Dette skal kanskje bli et sengteppe, eller et slumreteppe....vi får se hvor mange jeg orker å lage :)


Ellers er det mye av dette her i huset. 
Sent oppe og tidlig i seng, sofa og godstol er gode å ha.
Og som sagt så venter vi bare på bedre varmere vær så man kan flytte seg ut på terrassen i blant.

Ønsker alle en god helg !!

Ingen kommentarer: