torsdag 18. april 2013

Strikkedilla…

_DSC7848-002

Ifjord strikket jeg sokker av forskjellige sorter garn og gjennom vinteren har i kategorien “litt tynnere” sokker de av Trysil Garn blitt favoritten. Det er de som har holdt formen best. Så da vi var på bytur sist brøt jeg nyttårsløfte og handlet inn på sokkegarnet Labbetuss hos Europris. Disse passer utmerket til sommersokker for jeg er av de som bruker “ullsokker” gjennom hele året.

_DSC7832-002_DSC7849-002_DSC7846-002

På gårsdagens treff med Lappekjerringene juksa jeg litt og hadde med meg heklelapper. Har lapper til ett eller to tepper og på disse trengs det tråfesting. Så et par timer sammen med kjerringene, som sydde skikkelig lappeteknikk, fikk jeg festet tråder på en liten stabel hekklelapper.

_DSC7853-002

Men jeg trenger flere par med sokker så det er bare å fortsette med flere til lagret er fullt.

_DSC7809-002

To nøster Labbetuss holder akkurat til et par sokker, hvis jeg bare strikker vrangborden 15 cm. Som dere kan se på bilde, det går akkurat Smilefjes

1 kommentar:

Malys krok sa...

Jøss så mye du har strikket og heklet! Så flink! Jeg hører også med til dem som bruker ullsokker hele året!
Har både tykke og tynne! har en datter som strikker og gir i div gaver Det er bra selv om jeg strikker en del selv også!
Fine hekleruter! Måtte vel være lov å jukse litt! -Margit-