torsdag 27. januar 2011

Travel uke...

Begynte på noen grytekluter før jul, men så måtte symaskinen på service (1 år på overtid) og dermed ble de ikke ferdig. Men nå har eg tatt et godt innhugg i UFO bunken (uferdigobjekt).
Har sydd opphenget slik at det kan brettes tilbake og disse kan brukes som gryteunderlag eller rett og slett små brikker. Og som alltid med nøye oppfølgning fra min assistent Dennis.
Den pusen er med på det meste:)))
~*~
Ellers bruker eg mye av tiden min her, i båten, Nesna Kystlag sin båt Nesnskroken.
Hver tirsdag møtes vi fast i båten, noen jobber, noen drikker kaffi, hovedsaken er at vi koser oss. Og det er ikke få gode historier som kommer i løpet av en kveld.
Det har vært en kald vinter men alikevel har vi fått gjordt masse ombord.
Når lysene er tent er det folk ombord, da er byssa varm og det vanker kaffi så alle er velkommen til å ta entur ombord.
~*~
Her har eg vært med å vasket og malt motor. Viste ikke opp ned på en båtmotor første gangen eg var ombord men med utrolige tålmodige folk rundt meg lærer eg noe hver gang vi er i skøyta.
Nå gleder eg meg veldig til Lofotturen vi skal ha i mars, det skal bli en opplevelse for livet.
~*~
Denne uken har vi hatt et bursdagsbarn i huset, lille kjære Timogutten vår fylte 9 år på tirsdag.
De tre små bildene er fra den dagen vi fikk han.
Timo'en hadde en litt tøff start på livet, moren hans hadde ikke mat til han da han ble født og han ble etter noen dager lagt til et annet kull. Og to dager før vi skulle få han ble det oppdaget en bilyd på hjerte hans. Men etter mye om og men kom Timo likevel til oss, sammen med sin halvbror Karo. Vi trodde ikke Timo kom til å vokse opp, men her er han 9 år etter og han har det bare bra.
~*~
Dennis setter sitt preg på livet vårt med full fart dagen lang..
Det hender de to andre dyrene er litt overgitt over denne villstyringen.
Dennis er en type som er med på det meste. Akkurat nå ligger hode hans her på tastaturet og han sover. Han sitter på avisen når eg leser den, han ligger med hode i Timo sin matskål når Timo spiser (ikke alle hunder som hadde funnet seg i det),
han har snuten nesten borti symaskinnålen når eg syr og vedsekken er en yndet hjemmeplass.
Han roter i skapene på badet og han drar håndklær ut av hylla for å få plass selv.
Han stjeler mobiltelefonen min og dingsen til nattbanken har eg måttet låse inne.
Han elsker å dusje og hvis noen går på badet så vips sitter han i dusjen.
Men han er verdens søtest Dennis, så han tar alle på sin skjarm og vi elsker han høyt og inderlig.
Snart 6 måneder gammel ser det ut som han blir en stor Maine Coongutt:)
~*~

Ingen kommentarer: