søndag 24. januar 2010

Uke 3 i ord og bilder

Så var hun her igjen, Sola, og det var deilig. Selv om vi har hatt mye fint vær med blå himmel er det godt den dagen sola skinner på huset igjen. Det blir ikke så mye blogging for tiden derfor prøver jeg å få til dette en gang i ukenopplegget mitt. Meningen er at det skal komme annet innimellom men det blir når energien og overskuddet kommer.
Men når jeg skulle se tilbake på denne uka så har den vært ganske travel til å være en Anneuke.
MANDAG var vi å fikk tatt stingene på Mattis,
TIRSDAG kom Doffen hjem på middag og måtte få litt godt med seg til Mo igjen,
ONSDAG var det Lappesying dvs jeg renskar lapper,
TORSDAG var jeg på NKS å laget fastelavensris,
FREDAG ble det litt rengjøring,
LØRDAG var Doffen hjemme igjen å fikk boller.
~*~
Måtte avgårde å kjøpe meg litt blomster for nå lengter eg etter vår. Men nå har det kommet nysnø så det blir nok en stund til våren kommer.
Ellers så leses det og eg fikk fire nye bøker på biblioteket på tirsdag. Det går litt utover nattesøvnen så middaghvila blir lang og god.
~*~
Etter å ha lest en bok der handlingen foregår på Onøy og Lurøy, ikke langt herfra, måtte eg denne uka på loftet i garasjen å hente ned rullen med de gamle sjøkartene. Det var kjekt å kunne se på kartet de plassene som er nevnt i boka,
og det var ikke bare eg som var interessert i kartene :))
~*~
Har også fulgt med på et annet kart denne uken, AIS, og sett alle båtene som har fisket sild rett utenfor her. Nå har silda trekt sørover men det var stor aktivitet her på kysten en stund. Kunne følge med både redningsskøyta og de militære båtene som var i området. Morsomt:)
~*~
------------------------
Ønsker alle en riktig god uke!!!!

8 kommentarer:

Asbjørg sa...

Ser nå ut som du har hatt litt å gjøre denne uka.Må være herlig at sola er tilbake igjen,vi her i Trøndelag får jo et glimt av den av og til også i den mørkeste tida.
Ja,blomster må vi ha,har kjøpt primula,hortensia og tulipaner og i dag oppdaget jeg spirer på min Britaiskogen.Lengselen mot våren blir større for hver dag!

Kate-Marita Pettersen sa...

Titter innom til deg for å ønske deg ei flott uke.
Ja det er virkelig godt at sola er tilbake., jeg har savnet den mye.
Masse fine bilder av dine sysler den siste uka:)
klæm

Torill sa...

No måtte eg le litt. Siste bildet som du la ut er eit kart min mann ser på dagleg , ikkje samme område kanskje, men dog !!! Og så la eg merke til kva du les... Arnfinn Haga er fødd her på øya eg bur, og han budde på Os som vaksen ,der eg er fra. Var mykje med hans barn i min oppvekst.... Bøkene hans er her i huset, mange av dei, har også lese dei då. Snakk om å føla seg heime......på ein blogg !! var så artigt at eg berre måtte sei det !! Kos deg med lesinga !!

Lotta sa...

Du är sagolikt duktig på detta med foto Det är sååå mysigt att kolla in till dig för att kolla på vad som har hänt hos dig i veckan.
Snyggt jobbat som vanligt.
Kramizzzz Lotta

Bestemor Drillo sa...

Herlig innlegg ! Du har ikke sittet med henda i fanget akkurat!
Pusen under avisa var så nydelig!
Ha en fin vinterdag,mens vi venter på våren! Klem!

Anne-Berit sa...

Syns du har fått gjort mye i uka som gikk jeg.Her går alt på lavgir for tia,blir ofte sånn om vinteren.Det er ikke akkurat mi tid,for å si det sånn.Gleder meg til våren,men akkurat no har vi visst en storm i vente.Ikke et vindpust her for øyeblikket,men det kan jo endre seg fort.
Ha en fin dag.Klem fra meg:)

Guro sa...

Fint å ta blogginga litt med ro innimellom, syns nå jeg ;) Du har jo travle uker!

Eirin Bjørnstad sa...

Blir så imponert over bildebehandlingen din, må få lært meg det jeg også. Vet du om kurs på nettet?
Koselig å høre om uken din selv om jeg jo ikke kjenner deg på ordentlig.

Hos meg har jeg sett på stort ego.
God helg og alt godt til deg.
Eirin