tirsdag 24. november 2009

Utfordring, mappe 7 bilde 4

Jeg fikk en utfordring fra Vild og vakker med koselige ord om mine bilder, som jeg ble meget glad for. Utfordningen består i å gå inn i mappe 4 eller 7 å finne bilde 4 eller 7 og så og så legge det ut. Nå har jeg to mappe system, ett som først går på år, så mnd og så datoer før vi kommer til bildene, det valgte jeg bort. Det enklest var å gå på mappene som lå på navn og jeg liker best tallet 7 og i mappe 7 lå det riktignok noe på G - Gjessøya. Nå hadde bilde 7, som som jeg først valgte, personer på som jeg ikke kan legge ut så da var vi tilbake til altenativ 2 nemlig bilde 4 og det ble dette:

Mappe 7 = G for Gjessøytur og bilde nr 4

Dette er tatt 07.07 men i 2008, på vei fra Rødøy til Gjessøy i båt. Det vi ser på bilde er Rødøyløven, et kjent kjennetegn på Helgelandskysten. Rødøyløven rager 443 m over havet og er et fint turmål om sommeren. Rødøya ligger i Rødøy kommune i Nordland, og kysten her på Helgeland er av AnnKa kåret til verdens flotteste plass. Å dra rundt på disse øyene en sommers dag som dette, ja da er livet fullkomment. Båten vi dro med hadde rette lyden og rette farten, til og med måkenen hadde rette lyden denne dagen. På Rødøy ligger Kloggergården som jeg har planer om å lage et innlegg om og det komme nok også et om glasskunstnerne på Solheimsvoll. Flere bilder fra Gjessøyturen kan dere se HER.

Eg vil videre utfordre følgene, hvis de har lyst å være med og ikke har vært med før (noe går meg faktisk hus forbi, ikke mye men noe:)))

Kathrinehagen, Anne Berit's Fotoblogg, Berit T, Bestemor Drillo og Regnbuedalen

Gå til 4 eller 7 bildemappe og finn det 4 eller 7 bilde å legg ut.

6 kommentarer:

Bo Strömberg sa...

Vacker bild från ett vackert land! Jag körde längs Helgelandskusten förra sommaren och njöt av naturens skönhet.
Bosse

Kathrine sa...

Nydelig bilde!! Takk for utfordringen:) Jeg har tatt den for en stund siden ja.
7 er et flott tall. Ønsker deg en fin onsdag. Klem:))

Mia sa...

Vakkert bilde fra et vakkert stykke Norge. Den øya inviterer virkelig til et besøk :)

Anne sa...

Vidunderlig vakkert.

Hege sa...

Tusen takk!
Så flott bilde :)
Ha en fin dag!
klem Hege

Donald sa...

Det er et meget smukt billede og jeg slog op for at læse om Helgeland; der er et website, som heter "helgeland.com" met turbeskrivninger.

Et andet websted "visitnorway" fortæller at det er en "National Tourist Route along the coast of Helgeland".

Dit billede fortæller hvorfor :-)