fredag 7. mars 2008

Foreldre og familie

Det er veldig typisk for en mor og gifte seg med en far. (Isabel 5 år)
Moren min sier at jeg går henne på nervene, enda jeg står helt stille. (Sigurd 6 år)
Det viktigste når man gifter seg, er at man har en god monolog. (Karina 8 år)
Det kan være farlig å føde. En dame vi kjenner, ble lam fra anklene og ned etterpå.

Jeg tror fortsatt hun har problemer med å bruke høyhalsa sko. (Lisen 6 år)
Man kan være død når man blir født. Da er man dødfødt. Det er veldig dumt for
jordmoren som går glipp av et poeng. (Anna, 6 år)
Det er dumt å le av pappa når han er sinna på deg. (Karina 8 år)
Pappa sier mamma'n min er bevisstløs når hun kjøper klær. (Tor 6 år)
Mamma'n min er så veldig pen, for hun har så veldig lange pupper. (Bjarne 6 år)
Når jeg blir voksen vil jeg bli akkurat som pappa, bortsett fra at jeg ikke vil ha hår over hele meg. (Tony 8 år)
En ektefelle er noe som er laget av jern og ofte henger ute i skogen. (Tobias 6 år)
I en familie kan man si akkurat hva man mener uten å være redd for at noen andre skal mene det samme. (Haakon 6 år)
Pappaen min er veldig glad i meg. Han er så glad i meg at han skriker til meg i butikken. (Stine Marie 6 år)
Familieplanlegging er noe moren driver med når hun flytter på møbler mens de andre sover. (Elina 6 år)
Familieplanlegging var noe de drev med i gamledager før lyden ble funnet opp. Da hadde man bare

stumfilm og da måtte man skrive brev til hverandre. (Terje 6 år)
Det som er viktig for mødre, er at de får barn. Hvis de tilfeldigvis er så uheldige å ikke få barn,
må de være alenemødre hele livet. (Jan Rune 6 år)
Tanten min har en sønn som ikke er hennes, men som er datteren til stefaren. Han er ti år og har Dow Jones syndrom. Han er veldig blid og litt klumpete og veldig positiv på en negativ måte. (Linn Synnøve 7 år)
Det kan hende at den man gifter seg med er feil person, at det bare var synsbedrag. Men da kan man bare skille seg og finne en ny og bedre. (Jonas 8 år)

1 kommentar:

pip sa...

Tak for hilsen i min blog, hyggeligt at en ny kikker ind, så får jeg jo også mulighed for at kikke nyt, herlige ord fra børn, ja der komme mange sjove betragtninger fra dem. Søde billeder af dine dejlige dyr, min Pippi er også flink hjælper på syrummet, ha en rigtig god weekend og påske.