onsdag 19. mars 2008

Dagbok

Forleden dag begynte eg med måndedens klipp på hundene. Karo var første hund ut, og eg trodde det var pga at hår og negelsaks var kommet frem at Timo gjorde seg så liten han kunne i sofaen. Men da han bare lå under trappa og ikke ville komme frem til mat igår, skjønte eg endelig at noe var galt. Analkjertelen var gått tett og det var gått hull på, en 2 cm lang rift. Så idag har vi vært hos dyrlegen å fått såret renset og han fikk en sprøyte med antibiotika og en pakke tabletter som han skal gå på i påsken. Stakkar liten Timo som ikke sier noenting når han har vondt. Så nå er det bestemt at det blir operasjon etter påske slik at han skal slippe å få dette flere ganger.
Ellers har jeg, som normalt bruker å være fornuftig foran høytider, handlet noe innmari. Tror vi har mat i flere måneder. Men slik blir det når man går sulten og uten handleliste på butikk. Doffen har ønsket seg komle så det skal vi ha en dag. Han syntes vist ikke den de laget her nord var noe særlig, så vi skal ha det skikkelig med saltkjøtt og kålrabi, og ikke sirup og sukker som de bruker her.

De første frøene er kommet i jord og nå skal jeg så litt og litt fremover mot sommer. Tomater, Petunia, Tagetes, Månedsjordbær, Basilikum og Gressløk er det i denne kassen. Idag skal eg så : Stemor, Cerrytomat, Nemesia, Lobelia rød og blå, en annen sort Tagetes, Praktspragle og Busknellik. Skulle også ha plantet purre men det fikk jeg ikke tak i her, så det får bli til jeg har vært på Mo. Bruker drikkebeger og tomme fruktkasser til å plante i, og eg er så kjip på frøene at eg sår et og et. Kassene setter eg bare oppå hverandre til det begynner å spire, etter det blir det vel kasser rundt i hele huset. Så får vi håpe på en tidlig og varm sommer. Igår kom det enda mer sne men idag har solen vært oppe en stund.

--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--

Ingen kommentarer: