torsdag 27. mars 2008

Bytur

I et nydelig vær dro vi avgårde på bytur idag. Solen skinte fra blå himmel og veien var bare og tørre. Vi måtte til Mo å ordne passet til Doffen, som skal til Hellas om en mnd. Etter litt (les:MYE) frem og tilbake for å få tatt et skikkelig passbilde, gikk det greit med passet. Ikke enkelt å få med øynene på bilde når håret henger ned og er så stivt at det brekker hvis man tar i det. Og når da mor begynner å rote oppi håret, ja da smeller det gitt.
Vi fikk handlet litt også, en pose mat, en gyngestol og noen pakker med blomsterløk. Gyngestolen fant eg på Askeladden (bruktbutikk) og måtte bare ha den. Er helt gyngestolgærn. Denne hadde høy rygg og var deilig å sitte i. Mattispus likte den vist også for han var lynrask på plass i den da eg kom inn med den.
På hjemveien skyet det over og begynte å snø. Midt på fjellet så vi en stor fugl som satte seg rett ved veien og vi stoppet. Det var en havørn. Når eg prøvde å gå ut av bilen, for å ta bilde, lettet den igjen med store vanskeligheter og den ene foten bare hang og slang. Den var tydelig skadet. Den fløy bare noen meter over bakken og forsvant for oss. Viste ikke helt hva eg skulle gjøre så eg ringte politiet for å spørre. Og det var vist ikke så dumt for de skulle varsle Viltnemda. Etter en heller lang hvile har jeg nå fyrt i ovene, gitt opp våren (for en stund), sukket og stønnet over plantene mine som begynner å spire, har nok plantet litt tidlig. Så det blir nok potter rundt i hele dette huset en stund fremover. Får bare håpe eg ikke får lensmann på døra, men det er bare sommerblomster jeg har da. Snøen laver ned ute og i solkroken min på terrassen er det full vinter igjen. Men våren kommer nok igjen..............engang.........

Ingen kommentarer: